Yankeesrostat bröd någon? Det blir ett äventyr! Del 2 (sista delen = lösningen!)

Nu har vi så kommit till lösningen på den här spännande, sanna och dyra historien om hur jag fick mina fiskar varma och brödet rostat! I ett tidigare blogginlägg skrev jag om brödrosten jag fick på min födelsedag ganska nyligen. Problemen var bara att…

  1. Brödrosten var för den amerikanska marknaden och behövde 110-120 volt spänning
  2. Brödrosten behövde dessutom hela 600-700 watt, vilket varken rakapparatsuttaget på toaletten eller en billig tranformator på Clas Ohlson fixar

De flesta hade nog gett upp här, men det kunde jag inte göra av fyra anledningar…

  1. Mina vänner hade lagt ner stort möda på att hitta den fina brödrosten och få den skeppad över atlanten
  2. Jag tyckte så klart fruktansvärt mycket om brödrosten
  3. Den bränner in Yankeesloggan, ”NY” i brödet!
  4. Den bränner in Yankeesloggan, ”NY” i brödet!

Jag löste problemet genom att…

  1. Beställa en ”automatic voltage converter” från ett tyskt företag på Ebay. Den kostade ”bara” €145 med frakt. Kan säga till mitt försvar att frakten var relativt låg (€14) med tanke på prylens vikt på 6 kg och att det i Tyskland finns en större marknad för dessa produkter pga de amerikanska militärbaserna vilket gör att priset och utbudet är bättre där. Min fästmös reaktion över mitt köp då? Låt mig säga att hon inte var lika entusiastisk som jag…
Automatic Voltage Converter, 1500 Watt

Automatic Voltage Converter, 1500 Watt

Idag kom paketet jag väntat på!
Hur blev det då? Utmärkt! Hur smakade det? Delikat! Se bilden!

Yankeesbrödrost och transformator

Yankeesbrödrost och transformator

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Detta inlägg publicerades i baseboll, New York yankees och märktes . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Yankeesrostat bröd någon? Det blir ett äventyr! Del 2 (sista delen = lösningen!)

  1. Andreas Svensson skriver:

    Jag skulle också ha gjort allt det där! Grymt att det funkar!

    Har också länkat från bloggen! Hoppas det är till belåtenhet!

Lämna en kommentar