Morbid basebollbok: Death at the Ballpark

Jag ska erkänna att jag bara kände till ett basebollrelaterat dödsfall innan jag läste recensionen av den här boken på Slate Magazine och det tycker jag känns bra, för baseboll är ingen sport som man i allmänhet förknippar med döden.  Men enligt boken ska det finnas hela 850 basebollrelaterade dödsfall(!) Boken, vars titel kanske inte bara är världens längsta utan också säger väldigt mycket om vad boken ska handla om heter ”Death at the Ballpark: A Comprehensive Study of Game-Related Fatalities of Players, Other Personnel and Spectators in Amateur and Professional Baseball, 1862-2007”. Författare till boken är Robert M. Gorman och David Weeks. Boken kostar 317 kronor på Adlibris.

Författare: Robert M. Gorman, David Weeks
ISBN13: 9780786434350
Utgivningsår: 2008
Språk: engelska
Antal sidor: 256

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Detta inlägg publicerades i baseboll och märktes , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar