Baseboll EM 2012 (7/9-16/9 -2012)

För ett tag sedan släpptes programmet inför EM i baseboll i Nederländerna 2012.  EM-matcherna kommer att spelas i Utrecht, Rotterdam samt Haarlem. De första matcherna spelas fredagen den 7: e september. Då möter Sverige det ryska landslaget i baseboll. Rysslands bästa prestation i sammanhanget är en silverplacering från EM 2001. Sverige har som bäst hamnat på en tredjeplacering och därtill ett flertal fjärdeplaceringar. Ny håller vi tummarna!

Ta en titt på basebollplanen Utrecht i Google Maps här! Information från förbundet. Baseboll EM på Wikipedia.

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Detta inlägg publicerades i baseboll, Europa och märktes . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Baseboll EM 2012 (7/9-16/9 -2012)

  1. Lite livebloggande från EM hade vart nått! Det blir inte jag då jag kommer vara upptagen då, så nån av er får fixa detta 😉

  2. yankeesbloggen skriver:

    Det känns väldigt frestande, bara 12 timmars bilfärd bort och man har ju lite tid att fixa med jobben tills dess så allt klaffar. Det grämer mig fortfarande att jag missade SM finalen i Skövde i år… Men EM 2012 hade ju varit ännu mer fantastiskt! Samåkning kanske? Vi kan ju ta det i en tråd på forumet, det är ju lite tid tills dess.

Lämna en kommentar