Raúl Ibañez till Yankees

Raúl Ibañez

Raúl Ibañez ( foto: Matthew Straubmuller ) Licens: CC 2.0

Mitt (f d) irritationsmoment hos Phillies – Raúl Ibañez har skrivit på för ett år hos Yankees. Enligt Yankees.com kommer Ibañez få $1.1 miljon för ett års spel. Med tillägg för ett visst antal spelade matcher kan lönen nå $4 miljoner.

Ibañez är 39 år gammal. Han inledde sin MLB karriär 1996 med spel hos Mariners och har genom åren även spelat för Royals och Phillies. Ibañez är vänsterhänt slagman och kommer att tillbringa tiden på planen på left field. 2009 blev han uttagen till All-Star laget.

Varför irriterar jag mig då på Ibañez? Av den enkla anledningen att han alltför ofta satt mitt favoritlag på pottan. Irriterande ofta. Fånigt av mig? Ja, visst är det så, men ibland kan man få tillåta sig själv att vara irrationell och känslosam.  Samtidigt får jag faktiskt erkänna att det är en väldigt bra spelare det rör sig om – även om han troligtvis har sina bästa år bakom sig och det ska bli intressant och se honom i laget. Tur bara att det är någon månad tills säsongen drar igång så att jag hinner vänja mig vid tanken på honom i Yankeesuniform.

VIDEO
Personprofil på mlb.com
Ibañez gör three run home run mot Nationals (video)
Ibañez mot Yankees (känsliga Yankees fans varnas) (video)

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, New York yankees och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

