St. Louis Cardinals @ Pittsburgh Pirates 3-2

Pittsburgh Pirates
Onsdagskvällens basebollmatch blev St. Louis Cardinals mot Pittsburgh Pirates. Pirates förlorade. Igen. Tyvärr får jag säga, för det är ett lag jag gillar. De har inte haft någon bra säsong på länge och inte har det hjälpt att byta spelardräkter stup i kvarten.

Inför förra säsongen minns jag att jag såg en dokumentär om laget, tror det var på ESPN som handlade om lagets fans, chanser och kamp för att ta sig till World Series. En massa entusiastiska fans intervjuades, men trots en dokumentär som nästan fick mig att tro att de skulle prestera den säsongen så blev det inte så. Men skam den som ger sig! Kämpa på Pirates!

St. Louis Cardinals
Det var i alla fall roligt att se duktiga Albert Pujols (Cardinals) spela, bra spel både på outfield och som slagman även om han inte gjorde något extraordinära insatser den här matchen. Han var snabb med kasthanden här iallafall! Han gav Pirates pitcher lite jobb då han var svår att strika ut.

Albert Pujols. Foto: shgmom56 (CC)

Albert Pujols. Foto: shgmom56 (CC)

Yadier Molina fick iväg en fin boll mot bakre planket som resulterade i två poäng för Cardinals. När det kommer till Molinabröderna så är det ganska fantastiskt att de tre spelar i major league och att samtliga fixat world series ringar. Där har vi en intressant matematikuppgift i sannolikhetslära!

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

