Överraskande bra spel av Chicago Cubs


Inte en World Series seger på över hundra år har Chicago Cubs lyckats skaka fram, men fansen har aldrig övergett laget. Dessutom har laget kanske basebollvärldens mysigaste logotyp, ni vet den på björnen. Personligen föredrar jag dock den lite äldre nallen från 1970-talet, men det är en annan historia.

De senaste dagarna har Chicago Cubs mött San Fransisco Giants på AT&T park i San Fransisco. De två matcher som hittills spelats har dessutom Cubs vunnit. Det var till och med en så stor händelse att Sydsvenskan publicerade en bild på Tim Lincecum i dagens tidning, vilket också gör att tidningens basebollrapportering nu ligger på en all time high.

Match 1

Den första matchen mellan lagen som spelades den 29/8 vann Cubs med hela 7-0(!)
Highlights: Blake Dewitt gör three run home run (och Tim Lincecum håller sig för skratt)

Match 2
Den andra matchen som spelades under natten till idag den 31:a vanns också av Cubs med 5-2
Highlights: Aramis Ramirez gör en fin catch. Alfonso Soriano home run och matchens första poäng. Matchsammanfattning.

Efter nattens match ligger Chicago Cubs på andra plats från botten i NL Central med 59 vinster och 77 förluster. San Fransisco Giants ligger på andra plats från toppen i NL West med 71 vinster och 65 förluster. Tabellen.

Match 3
I kväll 21:45 CET spelas den sista matchen i serien… undrar hur det går…

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, Världen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Överraskande bra spel av Chicago Cubs

  1. Andreas Svensson skriver:

    Som jag skrev i en kommentar till Magnus så vill jag inte vara petig, eller så är det det jag vill 😉 Jag hoppas att folk rättar mig också om jag har fel!

    Felet som smög sig in är att Chicago Cubs spelar sedan några år tillbaka (1994) i NL Central och inte i NL East!

  2. yankeesbloggen skriver:

    Oj, vad pinsamt. Ska ändra det omgående. Tack för att du påpekade det!

Kommentera

