31/3 -2011 Opening day! Detroit Tiger @ New York Yankees (3-6)

Detroit Tiger – New York Yankees (3-6)
I kväll var det så äntligen dags! Opening day för New York Yankees som den här säsongen kallats för underdogs av en del sportskribenter. Platsen var hemma på Yankee stadium och laget som fick smaka på Yankees bomber var Detroit Tigers. Den spelare som imponerade mest idag var helt klart den före detta Tigersspelaren Curtis Granderson. Vilka räddningar! I matchen ägde han verkligen center field och visade dessutom upp sig som den bra slagman han också är. Men det var Detroit som tog den första poängen genom slag av Jhonny Peralta som Miguel Cabrera tog sig in på. Yankees första poäng kom med besked i tredje inningen när Mark Teixeira gör en home run.  I sjunde inningen visar Granderson upp sin slagförmåga genom en home run. Yankees pitcher CC Sabathia fick inleda matchen som kastare för Yankees och Mariano Rivera avslutade tryggt matchen med seger till hemmalaget.  Matchens spelare: Curtis Granderson!

Curtis Granderson. Foto: Marianne O'Leary (CC)
Curtis Granderson. Foto: Marianne O’Leary (CC)

Klicka här för matchens video highligts

Kommande matcher i spelserien
På söndag spelas den sista av spelserien matcher mot Tigers. Då förväntas också AJ Burnett kasta för Yankees. Han har spelat visat en del av sina starka sidor under Spring Training och kan han bara hålla huvudet kallt kan han bli riktigt bra.

MLB.TV
Den här säsongen har jag ersatt datorn med en Dlink Boxee TV. Som vanligt under opening day så flöt strömmen inte som den skulle. Det blev lite hackande och pauser eftersom MLB som vanligt inte investerat i tillräckligt med servrar och bandbredd åt oss kunder. Supportforumet är översållat med ilskna kunder.

Ett trick som brukar fungerar för mig för att få bättre bild är att byta från YES Network strömmen till motståndarlagets ström. Troligtvis beror det på att väldigt många tittar på Yankees kanal och att den blir överbelastad, men det är bara min teori. Det fungerade förra säsongen och det fungerade även idag när det blev problem med strömmen i sjunde inningen.

Var det fler än mig som satte upp sig på MilB.TV? (MinorLeagueBaseball TV) $10 var ett överkomligt pris för MLB.TV kunder, men bildkvalitén i arkivet verkar inte imponerande. Vi får se hur det blir när Minor League kör igång den 7:e april! Det hade varit roligt att kunna kolla in lite systerklubbar till de stora lagen. Dessutom är kvalitén på den baseboll som spelas i Minor League hög i jämförelse med t.ex de europeiska landslagen.

Nog snackat! Säongen 2011 är igång och dessutom med Yankeesvinst! Jag är överlycklig!

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, New York yankees. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 31/3 -2011 Opening day! Detroit Tiger @ New York Yankees (3-6)

  1. Anwest skriver:

    Lyckligtvis sände ESPN America HD matchen, så det blev det givna valet. Baseboll i HD är gudomligt!Jag signade också upp mig för MiLB, men jag kommer nog inte att kolla på speciellt många matcher. Kollade på några strömatcher förra säsongen och störde mig lite på den billigare produktionen och 4:3-formatet som verkade vara standard då iaf. Jag kan dock komma på väldigt många saker som känns mindre prisvärt än $10 för 2000 stycken MiLB-matcher!

Kommentera

