Har det undgått någon? slutspel!!! Bok: 101 reasons to love the Yankees

Har det undgått någon…
…att Yankees är klara till slutspel! Det ska bli roligt att följa ALDS matcherna och jag hoppas verkligen det håller hela vägen fram.

101 reasons to love the Yankees (and 10 reasons to hate the Red Sox)

101 reasons to love the Yankees
101 reasons to love the Yankees

 

 Det här är en intressant liten soffbordsbok skriven av sportjournalisten Ron Green. Precis som titeln antyder berättar om varför Yankees är ett så fantastiskt lag (som om vi inte visste!?). När jag först fick syn på den här boken frågande jag mig vem den här boken egentligen riktar sig till, för ett Yankee fan vet väl rimligen varför laget är så fantastiskt. Å andra sidan kanske en del fans kanske köper boken för de tio anledningarna till att hata Red Sox…

101 reasons to love the Yankees
101 reasons to love the Yankees

Men här sitter jag nu med boken och har läst den från pärm till pärm och jag fullkomligt älskar alla anledningar och händelser som tas upp. En del kände jag till sedan innan, men en hel del hade gått mig förbi visade det sig. Det här är en mycket trevlig bok som jag starkt rekommenderar och gillar man inte att läsa kan man i alla fall köpa den för de fina bilderna som tar oss med på en historisk resa från the polo grounds fram till slutet för gamla Yankee Stadium. 115 kr kostar boken på Adlibris. ISBN: 1584794011. Fler presenttips inför de stora helgerna kommer framöver.

101 reasons to love the Yankees
101 reasons to love the Yankees
Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, New York yankees. Bokmärk permalänken.

Kommentera

