MLB.tv via Boxee fungerar fint. Lyssna på basebollradio del 2.

BOXEE.TV
Säsongen har inte börjat bra när det gäller hd-streaming av mlb.tv, i alla fall inte om du kör Windows7 och någon lösning eller ens tidsplan för att få det åtgärdat har inte mlb.tv gett abonnenterna (EDIT: MLB har fixat det nu). Det enda sätten att få det att fungera i högupplösning under Windows7 är att använda webbläsaren Firefox eller Boxee. Min erfarenhet har tyvärr varit att det krånglar även under Firefox då Nexdef ofta kraschar och då återstår Boxee och det fungerar riktigt bra. För att få detta att fungera behöver du ladda ner senaste versionen av Boxee från boxee.tv och skapa ett konto där. Kontot måste bekräftas innan du kan använda MLB.tv applikationen så se till att ange rätt e-postadress när du fyller i dina uppgifter. När du bekräftat ditt boxee konto är det bara att ange dina inloggningsuppgifter till mlb.tv i mlb.tv applikationen och köra på. Det har fungerat mycket bra för mig. När man ser mlb.tv via boxee.tv finns möjligheten att dölja matchresultat när man ska se eller spola i spelade matcher, en funktion som jag saknat från matchuppspelning via webbläsare.

Boxee.tv
Boxee.tv

Basebollradio
Sen skulle jag vilja slå ett slag för att lyssna på baseboll via radio. Visst känns det gammaldags, men inte alls dumt. Till varje match kan man via mlb mediacenter höra mellan en till fyra radiosändningar. Perfekt om man sitter isolerad någonstans med dålig bandbredd eller ligger i sängen sent någon natt när det är kvällsmatch i USA och inte kan sova. WCBS fria sändningar som jag skrev om i ett tidigare är dock spärrade från utlandet, i alla fall när de sänder baseboll så dessa kan man inte höra på gratis utan lämplig VPN eller proxyserver. Däremot så kan man höra på samma kanal via sitt mlb.tv abonnemang.

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, New York yankees, Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till MLB.tv via Boxee fungerar fint. Lyssna på basebollradio del 2.

  1. Anwest skriver:

    Jag kör matcherna via MLB.tv-applikationen till PS3. Blir komprimerad HD men med förvånansvärt bra kvalitet. Kul att MLB satsar på olika sätt att distribuera matcherna på.

  2. Thomas skriver:

    Visste inte att det fanns en sådan till PS3, det är ju helt underbart! Bara att hoppas på att MLB också ökar sin bandbredd för sändningarna så att även de högintressanta matcherna inte hackar. Undrar t.ex. om deras system kommer klara Stephen Strasburg:s debutnmatch nästa vecka felfritt… hmmm….

  3. parkbänk skriver:

    Jag kör också med MLB.tv-applikationen till PS3 och den funkar ganska bra tycker jag.

Kommentera

