Spring Training: Yankees vs Phillies. Basebollhistoria. Rays i morgon.

Idag hade jag lovat mig själv att inte se på kvällens match mellan Yankees och Phillies. Anledningen var att fästmön insinuerat att jag tittat alldeles för mycket på baseboll (och alldeles för lite på henne) de senaste dagarna i samband med att vårträningen börjat. ”Det är ju bara spring training, inget viktigt” är hennes syn på försäsongsbaseboll.

När jag kom hem efter träningen i kväll var fästmön dock inte hemma. Hon var på kurs. Hon hade tydligen berättat att hon skulle på kurs medan jag tittade på någon av veckans tidiga matcher så det gick mig helt förbi. Jag kollade på kvällens match;-) Visserligen dök hon upp en stund senare, men då kunde jag ju inte sluta titta, inte i sjunde inningen!

Lite tankar och synpunkter om matchen:

•    CC Sabathia kastade sådär, det blev en del walks, men så är det å andra sidan bara träning.
•    Sista och avgörande poängen togs i botten på den nionde inningen.
•    Matchresultat: Yankees vs Phillies: 2-3
•    Tv-sändningen var marginellt bättre än tidigare träningsmatcher – kameran som filmade kastare och slagman var placerad bättre och det var lättare att följa med och se var bollarna hamnade.

BASEBOLLHISTORIA
Tidningen forskning och framsteg publicerade i början av förra året en längre artikel om baseboll med titeln ”Därför blev baseboll USAs nationalsport”. Helt klart en läsvärd artikel!

BASEBOLL I MORGON
I morgon går det också att se spring training baseboll – hela 16 matcher spelas, men bara fyra tv-sänds:
19:05 Tampa Bay Rays @ New York Yankees
19:10 Florida Marlins @ New York Mets
21:05 Cleveland Indians @ Cincinnati Reds
21:05 Colorado Rockies @ Los Angeles Angels

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, New York yankees, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

