Spring Training: Pirates vs Yankees @ G M Steinbrenner f. WTF! mlb.tv!

YANKEES
Idag inledde Yankees Spring Training på ett kylslaget George M Steinbrenner Field i Tampa, Florida. Baseballegender som Bernie Williams och Yogi Berra var såklart där och visade upp sig tillsammans med pokalen och Yankees stjärnspelare Derek Jeter.
Jag har tidigare i bloggen skrivit en del om min tro på nyförvärvet centerfieldern Curtis Granderson, och det skulle verkligen bli spännande att se honom spela från start. Curtis Granderson kan vara Yankees bästa nyförvärv den här säsongen, men han visade aldrig riktigt framfötterna i matchen även om han gör ett bra jobb på centerfield.

MATCHEN
I bottnen av sjätte inningen fick Ramiro Peña in en homerun, det var behövligt och fick mig att vakna upp från den halvdvala jag hamnat i efter fem ganska händelselösa inningar. Nick Johnson fick in ett en lång boll lång ut på centerfield och på den lyckades Eduardo Nunez springa in ytterligare ett poäng och därefter slog Jon Weber in ytterligare en spelare. Nu är jag vaken! 0-3.

I sjunden inningen kvitterar Pirates och får in tre poäng. 3-3.

I bottnen på nionden inningen avgjorde  Colin Curtis med homerun och fick in två spelare. Matchen slutade 3-6. Vinst till Yankees!

SÄNDNINGEN IGÅR OCH IKVÄLL= WTF!!!

Både idag och igår gjorde mlb.tv bort sig, eller rättare sagt SportsNet New York (igår) respektive YesNetwork som ansvarade för kvällens sändning. Vad gjorde man då för fel? Jo, reklam under viktig matchtid. I gårdagens match missade vi tittare något poäng, men idag försvann Pirates´ trepoängskvittering i sjunde inningen nästan helt! Jag hatar verkligen sånt, att inte kunna se sport som jag dessutom betalt för, för att en irriterande reklamfilm för Verizon rullar som dessutom rullat vid vartenda avbrott under matchen!

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, New York yankees, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Spring Training: Pirates vs Yankees @ G M Steinbrenner f. WTF! mlb.tv!

  1. Anwest skriver:

    Curtis såg sjukt glad ut efter sin walk off HR. Härlig seger även om en spring training-match bara är ett enda stort experiment. Seg start men det hände desto mer mot slutet som tur var.

    • Thomas skriver:

      Jag, verkligen en härlig avslutning. Även om det bara är spring training är det svårt att inte bli hängiven över en seger då man ju varit totalt svältfödd på baseboll hela vintern.

  2. Anwest skriver:

    Absolut, jag kollade på Mets-Braves i förrgår jag också bara för att få se lite boll i action :-)Sabathia vs Halladay ikväll blir grymt intressant att se.

Kommentera

