Jag gillar inte baseboll – Jag älskar baseboll!

Lördagseftermiddagen ägnades åt att titta på matchmaterial från den gångna säsongen – jag vill ha totalkoll på de nya spelar som kommit till Yankees de senaste månaderna.

Min fästmö som hela tiden påstår att hon inte tycker om baseboll kom såklart och satte sig och följde matchen. Trots att hon inte gillar baseboll. Hon kommenterade spelet, spelarna, domarna, ja i princip allt, men hon gillar inte baseboll.

I höstas när det var World Series och jag levde efter amerikansk öststatstid i två veckor kom hon också upp och satte sig vid tv:n mitt i natten. Trots att hon inte gillade baseboll.

Jeter, Posada, Swisher

I kväll när jag kom ut ur duschen rufsade jag i mitt korta hår så det fick en frisyr liknande en väldigt populär yankeesspelare.  Jag gick fram till min fästmö och frågade vilken känd person (notera jag sa inte känd basebollspelare) som hade en likadan frisyr. Hon svarade Derek Jeter, vilket var rätt. Sedan putade jag lite med kinderna och gjorde lite grimaser för att efterlikna ansiktsuttrycken hos två andra mycket kända yankeesspelare – Jorge Posada respektive Nick Swisher. Här gissade hon rätt på en av två, med en mycket nära gissning vilket får räknas som bra.

Jag tror faktiskt min fästmö gillar baseboll trots allt.

 

Om Thomas

Har varit intresserad av baseball sedan slutet av 1990-talet, men spelar inte själv. I bloggen skriver jag om baseboll i Sverige, Europa och i USA, men främst Major League Baseball och då med inriktning på mitt favoritlag, New York Yankees.
Det här inlägget postades i baseboll, New York yankees, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

